torsdag 19. mars 2009

En verden full av hvitfarger...

Jeg er på jakt etter den perfekte hvitfargen til vegger, tak og lister i stuen.



Det sies at hvitfarge gir fred og ro. Den symboliserer renhet og harmoni. Er helt enig i det, men fargen kan også skape frustrasjon ! Som det å kunne velge ut den perfekte hvitfargen. Så i går var jeg innom malingsbutikken og så etter nettopp den perfekte hvit fargen, men enkelt var det ikke.



Damen i butikken ønsket meg velkommen bort til deres hvite verden. Hver gang jeg trodde at jeg hadde den riktige fargen - så fikk jeg beskjed om at den kan virke litt grønn, den kan virke litt gul den kan virke litt grå osv... jeg vil jo kun ha hvit jeg...Tilslutt så tror jeg at jeg fant den riktige hvit fargen og resultatet ble "Chi". Farge og fargekode kan du se på bildet. Høres jo veldig feng shui ut, ikke sant? ;-)

5 kommentarer:

  1. HEi:)
    Det er ikke lett å finne en hvitfarge nei!!
    Men jeg kan si deg at jeg har brukt fargen chi til det meste;) Den er bare så fin synes jeg.
    Den er ikke kritt hvit,men hvit nokk uten å være for hvit.
    Håper du blir fornøy!

    SvarSlett
  2. Hei :o) den skal eg notere meg, for vi skal male kvitt i nye leilegheita vår til sommaren!! kor du skal bruke den?? både vegg og tak og lister??
    :o)

    SvarSlett
  3. Nydelig hvitfarge! Foretrekker den og eggehvit...
    Skal bruke den i garderoberommet vårt, tenkte jeg.

    SvarSlett
  4. Badet vårt er "chi", og den er hvit uten å virke skjærende. Nydelig!

    SvarSlett
  5. hei! stua de ble kjempe fin. Chi har jeg i stue og gang. skal ha den i hele huset. jobber meg rom for rom. Er kjempe fornøyd med den fargen:-) Den er skikkelig hvit uten noe attått
    Klem Mirjam

    SvarSlett